Translate my blog!

dinsdag 9 november 2010

Oppassen

Elke dinsdagmiddag ben ik om 1 uur uit, en dan hoef ik me gelukkig niet te vervelen! Ik moet namelijk elke dinsdagmiddag oppassen. Om kwart over 3 vertrek ik van huis, op weg naar de basisschool waar ik mijn oppaskindjes moet ophalen. Het is zo ongeveer 5 minuutjes lopen en ze zijn om half 4 uit. Nu zul je denken; wat ga je dan vroeg weg? Maar ik wil gewoon altijd optijd zijn. Zodat als zij uit school komen ik er gewoon sta. Ik pas op een jongetje, hij zit in groep 3, en een meisje, die zit in groep 7, het zijn broer en zus en ik pas al sinds dat ik in de 1e klas zit op (ik zit nu in de 4e klas). Zo gaat iedere dinsdagmiddag het riedeltje hetzelfde; naar school lopen, wachten, naar huis lopen, oppassen tot kwart over 5 en weer naar mijn eigen huis. Af en toe komen er eens kinderen spelen, af en toe gaat de oudste bij iemand anders spelen. Dus het oppassen gaat me eigenlijk vrij makkelijk af. Gelukkig heb ik bijna nooit last van ze. Sinds een paar weken heb ik om de week ook de twee nichtjes erbij, alleen zij worden om 4 uur al opgehaald, dus dat is eigenlijk alleen ophalen. Vanaf volgende week, komen ze elke dinsdag mee uit school. Dus loop ik daar, met 4, soms meer, soms minder, kinderen naar huis toe. Een hele gezellige boel! Maarja, daar krijg je natuurlijk ook wel wat voor ;) En ik vind het ook nog leuk om te doen! Want zoals ik misschien nog niet heb verteld, ik wil later in een kinderopvang gaan werken, mijn beroepsgerichte stage gaat daar dus ook plaatsvinden! Ik heb wel al adressen en telefoonnummers, en ga daar even langs of ik bel ze even op. Ik heb er nu al zin in! Ookal is het pas in Maart!

Zometeen ga ik eventjes gezond en actief doen; samen met mijn zus hardlopen! Eindelijk, we zeggen het al zo lang, en eindelijk gaat het dan gebeuren.

xoxo

6 opmerkingen:

  1. Oppassen is altijd leuk vindt ik dan.. Veel Succes er verder mee^^ en met dat op tijd zijn snap precies wat je bedoelt je wilt er gewoon voor ze staan..

    Succes met het hardlopen trouwens!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehw ik moet eigenlijk nooit oppassen,
    ik heb/had nooit tijd :(
    Terwijl ik echt iets van 8 lieve buurjongentes en buurmeisjes heb XD

    &Bedankt voor je reactie en het stemmen!
    Kun jij meerdere keren stemmen? Ik niet XD Ik had het eventjes geprobeerd haha,
    bedankt iedergeval ^^

    En succes met het vinden van een stage!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ja was in Disney vorig jaar inderdaad! :)
    Hm indd. raar, naja bij mij loopt die hele site nu vast,
    ik wilde kijken waar ik ongeveer stond, maar nu kan niemand meer stemmen enzo?
    Iedergeval nog heeeeeel erg bedankt ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja, ik zou ook wel willen oppassen, maar ik weet dus bij god niet hoe ik dus niet weet hoe je aan een oppasadresje komt. >.<"

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow ja dat weet ik nog!
    Ik had toen een hele tijd geleden ook over ANTM geblogd :)
    Wow mijn geheugen verbaasd me soms wel!
    Naja je mist opzich niet iets heel belangrijks XD Het is alleen wel leuk om af en toe te kijken (ik ben niet zo goed in dingen 'volgen')!
    Maar mag je andere programma's/series wel kijken dan? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo