Translate my blog!

zondag 27 november 2011

Tongbrekers

Af en toe heb ik werkelijk geen inspiratie voor een nieuw blog bericht, en soms heb ik weer een aantal berichten. Zo stonden er voor deze post twee tags. Oké die zijn natuurlijk niet zo moeilijk. Deze heb ik ook eerder geschreven dan dat jullie hem te lezen krijgen, en dat komt omdat ik het over een paar dagen waarschijnlijk weer kwijt ben! Vandaar (: 

Tongbrekers

Tongbrekers, zoals de titel heet. Dat was een spelletje wat we vandaag bij ons op school deden tijdens lessen presentaties. Waarom? Waarschijnlijk voor de articulatie etc. 
Waarschijnlijk ken je ze wel? Die vervelende zinnetjes die je soms niet goed kunt uitspreken, en bij dit spelletje moest het wel 3x en dan het liefst ook gewoon goed lopend en snel. Een aantal voorbeelden:

Deze moest ik een aantal keer doen, ik struikelde iedere keer weer over de woorden!

Deze had ik niet gehad, maar iedereen struikelde over zijn woorden! Haha.
Deze had ik in één keer gehaald! Hihi (: 


En nog een paar zonder plaatje, aangezien deze post anders erg lang wordt!

* Thijs snijdt de schijfjes steeds scheef.
* Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.
* Papa pakt de blauwe platte bakpan.
* Drie dove domme dromedarissen.

Ik vond het een geweldig leuk spel! Hoewel ik er soms niet tegen kan als ik ze niet uit kan spreken. Ken jij nog leuke tongbrekers? Die nog niet zo heel bekend zijn?

xoxo






23 opmerkingen:

  1. Haha, die van Ping en Pong is lastig :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ik wist niet dat het zo heette! Maar mijn neef had er pas ook eentje en dies was echt geniaal. Iets met whiskey maar wij zeiden heletijd wickey! :P

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha oh men,
    die dingen zijn echt een ramp :P
    Ik kan ze dus nooit in 1 keer goed zeggen, en dan blijf ik maar als een debiel het herhalen tot het me wel lukt haha!
    &Geen probleem joh :D
    Ik wil je wel bedanken dat je (voor mijn gevoel) zo'n trouwe volger bent :D
    Ik geloof dat jij echt al vanaf het begin van mijn blog zo ongeveer leest en reageert enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahah, wat leuk! ik heb ook eens zo'n spelletje gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, wat leuk! die van de potvispispot of weet ik veel kan ik ook, de enige. Deze is van mijn oma, heel lang:

    Knaap de knappe kapper knipt en kapt heel knap,maar de knecht van knaap de knappe kapper knipt en kapt nog knapper dan knaap de knappe kapper knipt en kappen kan.

    try it (:
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha zo leuk! die van vliegen kende ik;p
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whaha hier heb ik het geduld niet voor hé! Maar wel een leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaaa! De whiskey mixt je in een whiskey mixer xD. We hebben echt zo hard gelachen! Alleen me neef kreeg het voor elkaar om dat heel snel achter elkaar te zeggen! :P
    Ja idd heb je helemaal gelijk in! Want ik wil eigenlijk wel een tattoo maar het idee dat het over 20 jaar steeds lelijker word, houdt me beetje tegen ;$. En ik denk dan aan henna tattoo's die zitten er paar maanden, maar naja het blijkt dat dat eigenlijk heel gevaarlijk is!
    En ja idd dat vind ik ook! Ik vind dat zo afschuwelijk als iemand zo'n mega grote tattoo heeft! ;o.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk.
    Maar ik had er nog nooit geen gehoord van deze (behalve die van ping en pong dan) volgens mij hebben wij in belgie andere tongbrekers

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, geweldig! Dat is altijd grappig om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankje voor je reactie <3. En ja idd het is eigenlijk heel goedkoop voor tbs, want 1 pot body butter groot is al €15,-! Terwel je nu douchegel, scrub en bodybutter hebt voor €13,- :D

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook al zin in kerst ^^! Vooral in de vakantie (die kan ik eerlijk gezegd wel gebruiken <3).

    Leuke post trouwens ^^! Ik herrinner me nog dat ik bij zangles altijd zoiets moest doen :
    zeven scheve sneetjes brood en zeven zwarte zwanen xD. Al dat soort dingen en dat moesten ik en mijn groepje steeds sneller achter elkaar doen xD. Uiteindelijk komen er dingen uit als zeven scheve scheetjes brood xD. Het is wel lachwekkend om te doen en soms komen er echt van die rare teksten uit xD!

    xxx Katy ^^!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha, altijd grappig zulke tongbrekers! Ik struikel ook erg vaak over mijn eigen woorden met zulk spelletje! leuke blog btw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, dit is inderdaad een geniaal spelletje! Ik heb ze allemaal even gedaan en het ging me best goed af, al zeg ik het zelf. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een grappig bericht!
    echt supermooie achtergrond heb je (:
    ik volg je!
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha! was het maar zo dat je het van zo'n afstand kon ruiken! :P

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha erg leuk!
    die ping pong is irritant. haha
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh geweldige zulke tongbrekers. Een aantal kende ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dankje voor je reactie <3. Het zijn inderdaad hele leuke films :D. Die heb ik ook gezien! Toen moest ik ook heel hard huilen, het is nu ook één vn me lievelings films :P.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hihi erg leuk, ik kan er echt geen één :) ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo