Translate my blog!

woensdag 17 augustus 2011

'Over de streep'


Afb-103_large

Over de streep is een nieuw programma bij de KRO. Je zult er misschien wel al een aantal blogberichten over hebben gelezen, of tweets of iets dergelijks.

Bij over de streep gaan middelbare scholieren meedoen aan de challenge day, zonder dat ze daar iets over weten! In het geheim worden alle voorbereidingen getroffen. En dan is de dag daar.. De scholieren weten eindelijk wat ze gaan doen, of eigenlijk bijna. Bij binnenkomst worden ze heel leuk verwelkomt door leraren, en vrijwilligers van verschillende organisaties en natuurlijk twee mensen van de Amerikaanse Challenge Day. Doordat iedereen zo gek doet, komen ze een beetje los. Na een korte uitleg worden er een paar spelletjes gedaan zodat ze zich op hun gemak voelen. Dan.. vertellen de twee leiders van de dag hun eigen verhalen, wat zij hebben meegemaakt toen ze jonger waren. Bij deze verhalen moet ik meestal al bijna huilen, ik vind het zo zielig!
Daarna worden er groepjes gevormd zodat er geen vrienden bij elkaar zitten, samen met een volwassene gaan ze praten over dingen, bijvoorbeeld dingen die ze hebben meegemaakt. Dan is het tijd om over de streep te gaan. Er worden verschillende vragen gesteld zoals; stap over de streep als er een familielid of vriend is overleden. De mensen die dan niet zijn overgestoken doen dan het gebaar dat hierboven is afgebeeld. Het heeft misschien voor sommige een andere betekenis, maar in dit programma betekend het; "ik hou van je" of "respect".
Bij dit onderdeel laat ik meestal de meeste tranen, vooral als iemand alleen aan de overkant staat, of ooit zijn vader of moeder heeft verloren.
Na afloop mogen sommige iets tegen de rest zeggen, of worden er bijvoorbeeld excuses aangeboden. Ook zie je een kort fragment over wat er veranderd is op de school na de Challenge Day.

Ik vind het een ontzettend mooit programma, ook omdat ik de Amerikaanse versie al kende, het raakt me heel erg, ondanks dat ik die mensen niet ken, en ook nooit gekend heb!
En ik merk ook dat ik er zelf van verander en anders ga denken, zo ga ik niet meteen mensen beoordelen of afkeuren (ik uitte dat sowieso nooit, omdat ik dat lullig vind, maar sommige mensen doen anders of reageren raar omdat er misschien wel iets aan de hand is) Ik zou het heel goed vinden als Challenge Day op meerdere middelbare scholen komt.

Heb jij ooit Over de Streep gekeken? Wat vond je ervan? En ga je het vaker kijken?
De volgende aflevering is op donderdag 18 augustus om 21.30 op nederland 1

xoxo


52 opmerkingen:

  1. Ik heb er van gehoord, het sprak me wel aan, dus ik keek het op internet. (Ik was op vakantie.) Ik vond het echt leuk, het raakt je echt. Ik ga morgen zeker kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super dat programma! morgen weer! zouden ze op elke school moeten doen!

    liefs, joyce.

    joycfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt leuk ga ik eens kijken!

    bedankt voor je reactie!

    XxxX
    www.featherlover.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha nee ik heb geen nieuwe blog, heb de layout verandert. Ik wil wel mijn naam van me blog veranderen. Maar ik weet geen naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, ik heb geen bloglovin. Had het aangemaakt maar op een of anderen manier lukt het niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het nog nooit gezien.
    maar lijkt me wel intresand.

    Ooh en ik wilde even zeggen dat ik op deze blog meer plaatst:

    angeliquesbeautifulmakeup.blogspot.com

    Ik vind je berichten erg leuk.

    xoxo Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een special over challenge day gezien, maar over de streep nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me een mooi programma! Ik heb het dus nog nooit gezien. Bijzonder concept ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me echt een superleuk programma! Ik heb al een reclame gezien op tv, ik vraag me ouders zekerweten of ze het voor me willen opnemen!

    xoxo OhsoRachel.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heeeila! thanx voor je comments! nog eventjes over die essence spray; ehm, die heb ik in ; MAGAZIJN opruiming bij kruidvat gezien en het waren hier dus de laatste.. lag bij de haar producten. dus misschien is er nog eentje? erg fijn is hij! i hope you will get one! *ik heb er 2 meegenomen 1 extra voor mijn give away! dus misschien kun je die nog winnen haha.

    liefs, joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een prachtig programma! I love it (: Ik heb het ook 1 x gekeken, en liet ook wel wat traantjes. ( of naja ik jankte me eigenlijk kapot haha! ) Ik wist alleen niet dat er meerdere afleveringen waren! Dat ga ik dus maar even bij uitzendig gemist kijken. (:

    Liefs.
    i'll follow you, will you follow me back?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt een super mooi programma, ik kijk het inderdaad ook. Heel goed bedacht vind ik. Je ziet echt hoe die leerlingen respect voor elkaar krijgen en zo.

    Bedankt voor je reactie :-)!
    http://www.annaeva.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb het 2x online gezien en het is zeker voor herhaling vatbaar. Dat ene 'huppeltrutje' om het zo maar te zeggen komt ervoor uit dat ze helemaal niet is wie ze is zegmaar, en dat ze zo arrogant doet omdat ze zelf zo onzeker is. Ik vond het knap dat ze dat toegaf, want de meesten zouden dat niet éens durven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankje voor je reactie; Lucky you! dat je nooit ergens bang voor was. Ik wou dat ik dat nooit gehad had ;p. Dan had ik deze kick van achtbanen niet zoveel jaren moeten missen haha!

    Ik wist dat echt niet dat er meerdere afleveringen waren. Ik dacht dat ze het maar op 1 school uitgeprobeert hadden haha! Maar wel beter dat ze het op meerdere scholen geprobeert hebben! =D

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. bedankt voor je reactie !
    jij ook nog fijne vakantie.

    lijkt me een leuk programma, ik zal eens kijken.
    x,mare.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit heb ik ook al eens gekeken, echt een leuk programma! Echt erg om al die verhalen aan te horen wat mensen hebben meegemaakt.. Maar ook heel fijn dat er zoiets gebeurt (ik bedoel het programma)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. over de streep is echt een top programma! x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog nooit gezien, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik in België woon ;D.
    Dankje voor al je reacties :).
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wou even laten weten, omdat jij toch vaak reacties achterlaat, dat ik in het echt Chloe noem en dus daarom mijn naam op mijn blog veranderd is.
    Ik had mijn echte naam niet getoond omdat ik niet graag mijn eigen naam geef ;s. Maar nu vind ik dat dus niet meer zo erg :).
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Misschien wist je het wel {of niet misschien ga ik er binnenkort wel een artikel over maken} maar zoiets, wel op een andere manier, hebben wij eigenlijk ook al op school als ik er zo bij nadenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is echt een mooi programma !
    Heel emotioneel enzo,ik kreeg soms echt tranen! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik vind het een geweldig programma
    voordat deze serie uit kwam is het al 1x eerder op een middelbare school in Nederland gedaan, hierover is een docu gemaakt. Deze docu hebben wij op school gekeken. Dat was de eerste keer dat ik kennis maakte met challenge day, echt mooi!

    xox, Demi

    Ps. Wil je kans maken op een leuke beauty-prijs? Doe dan mee met mijn give-away! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klinkt als een leuk progamma :) Ga het denk ik wel eens even bekijken.

    PS. Doe je al mee aan mijn winactie's? http://girlsmakefashion.blogspot.com/p/zomer-winmaand.html

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankje voor je reactie! Hahah ja in brabant zeggen we 'goeiekoop' xD. En ja die met tinkerbell is ook super cute!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik onthou het idee van het artikel! Als ik het schrijf, laat ik het je weten goed? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kijk het altijd, toevallig de laatste keer niet! Ik vind het echt goed dat ze dit doen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. vast wel een super leuke programma.
    super mooie blog heb je!

    xoxo

    www.xthesweetestdream.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor je lieve reactie! En het is allemaal gelukt.. ik heb voor om de dag ongeveer een artikel ingepland staan...

    Wel blijven checken hè!? ;) hihii...

    Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dankjewel voor je reactie <3
    xx

    Doe je mee met mijn Give-away?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, maar m'n moeder praat er altijd over dat het heel treurig is. Ik wil het wel eens zien, xx Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het echt een super goed programma!
    Ik hou een give away!
    Ik zou het erg leuk vinden als je meedoet!
    Je kunt een welnesspakket winnen.
    De link staat bovenaan mijn nieuwe post.
    Liefs, Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik kijk het iedere keer, en iedere keer weer zit ik met tranen in mn ogen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat is echt een mooi programma! <3

    dankjewel! Ja, die agenda is inderdaad van Hema. =)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel erg bedankt voor alle lieve reacties die je me altijd stuurt!
    Ik vindt dat ze dat programma eigelijk bij elke school moeten doen!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja ik was er ook bij, ben er toch nog altijd niet goed van :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ja ik heb het ook een keer gezien!
    ik denk dat het echt een eyeopener is voor heel veel kinderen/mensen. wel heftig altijd!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb het gisteren gekeken met mijn moeder, ze had het opgenomen, ik moest er gewoon van huilen..
    Xxx Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  38. thaaankx voor je reactie. <3

    was weer mooi he, over de streep!

    liefs, joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dankje voor je reactie! Ik heb ze nog niet heel goed uitgetest. Maar de pigment van de oogschaduw is echt heel goed! En de nagellakjes kan ik helaas nog geen woord over zeggen heb het nog niet geprobeert ;p. ( ik schrijf er snel een review over )

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jij ook weer eens bedankt voor je reactie<3
    Deze achtergrond is echt zOw leuk !
    Liefs. xx'

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oh dat programma ga ik zeker een keer kijken, ben benieuwd, bedankt voor de tip! op mijn website kun je een KO YSL Arty ring winnen, doe je mee? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik heb het gezien! Ik had ik het eerder al eens gezien op school, niet dat ze bij ons langs kwamen, maar tijdens engels hebben het gekeken. Dat was de Amerikaanse versie, echt heel mooi. Wat al die kinderen hebben mee gemaakt, pfoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nog bedankt voor de tip!
    Ik moest mijn vriendin haar boeken ook inleveren, en zij was bést slordig met haar boeken. Het hele jaar door had ze niet gekaft, was ze boeken kwijt, etc. En ik moest ze inleveren. DUs ik was al bang dat als er iets was dat ik moest betalen, maar gelukkig viel dat mee. Ik heb van Dijk gemaild maar ze mailen niet terug? ;o

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik heb er inderdaad wel eens van gehoord, maar ik heb het nog nooit gezien, ik ben wel van plan het te gaan kijken!
    leuke blog trouwens!
    xx
    volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ja inderdaad, als we naar school gaan en in de schoolbanken moeten zitten of als we moeten werken is er volop zon! hihi liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  46. bedankt voor je reactie! (L)
    ik ga zeker kijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo