Translate my blog!

dinsdag 23 augustus 2011

Ergenissen @ work



Ik hoef over twee weken pas naar school, en zit ook al vanaf 24 mei thuis. En wat ga je dan doen? Juist! Werken. Ik heb deze vakantie onwijs veel gewerkt! En tja.. dan kom je helaas ook ergenissen tegen.
Er zijn een paar weken geweest dat ik bijna iedere dag moest werken! Ten eerste is dat heel erg vermoeiend, en ten tweede ga je, je dan steeds meer ergeren aan mensen.
Voorbeelden;
- Mensen die om kwart over 9 binnen staan, terwijl de winkel pas om 1o uur open gaat, en dat groot op de deur staat. En dan nog proberen om toch te komen winkelen; "ja maar dat wist ik niet?" "Ik was op weg naar mijn moeder, en wilde even een fles appelsap kopen" en dat soort dingen. Het is goed, één keer. Maar de mensen komen steeds eerder.
- Mensen die vragen of ze koffie/thee kunnen krijgen (wij hebben een terras en een café binnen dat wordt bediend, er hangt ook een bordje bij de kassa, maar die lezen mensen waarschijnlijk nooit)
- Mensen die lastige vragen stellen.
- Kinderen die door de winkel rennen, huilen of dingen op de grond gooien (ik ben dol op kinderen! Maar als ze irritant doen in een winkel dan kan ik daar toch echt niet tegen)
- Mensen die onaardig doen, omdat ze al langer in de rij stonden omdat het druk was, en daar geen begrip voor hebben.

Dit zijn een aantal voorbeelden, natuurlijk zijn er nog meer! Gelukkig zijn er nog wel een paar leukere dingen;
- Gezellige collega's! (erg belangrijk! en die helpt je de dag voor)
- Cadeautjes uitzoeken tijdens het werk, inpakken tijdens het werk (wij hebben ook cadeauartikelen)
- Korting krijgen (:
- Salaris! Na een maand veel te hebben gewerkt, is het altijd leuk om je loonstrookje te bekijken! :$

Ik hoef totdat ik naar school ga nog maar 4 dagen te werken! Ik ben gaan minderen, omdat ik wel uitgerust mijn nieuwe schooljaar in wil gaan! Nu nog even wachten totdat mijn boeken binnenkomen!



xoxo

32 opmerkingen:

  1. Super leuke blog!
    Geniet nog even lekker van je vakantie!
    Je hebt een leuke blog dus ik volg je nu, volg je me terug?
    X

    www.lifeofberrie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geniet nog van de vakantie :p
    xx sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou me ook gaan ergeren als ik zoveel zou moeten werken! Ik begin me ook overal aan te ergeren omdat ik zoveel moet doen de laatste tijd. En tegen iedereen val ik uit, i'm ashamed ;$. Want dat wil ik helemaal niet! Maar gewoon je bent dan onderhand kapot van alles en dan merk je de irritante dingen gewoon meer op denk ik xD.

    Dankje voor je reactie! voor mij is het eigenlijk geen heftig verhaal meer. Maar iets doods normaal, stom hea? Want het is helemaal niet normaal om al 2 jaar thuis te zitten haha! Ja idd door dat soort dingen leer je erover heen komen. Ik kwam ook op die manier over me verlegenheid. Bij mij was het vooral door dingen gewoon te doen, zoals op msn tegen mensen gewoon praten ( dat durfde ik eerst niet! ) en door het bloggen krijg ik ook meer zelfvertrouwen. Omdat ik nu meer heb van; Mensen moeten mij & me blog leuk vinden zoals ik ben en wat bij mij hoort. Anders is het bloggen toch niet meer leuk!? Dat hoop ik ook voor je! dat kinderachtig gedoe op de middelbare school is ook niks. Maar naja wijven zijn wijven hea.. die kunnen nou eenmaal vreselijk krijten! ;p.

    Ja natuurlijk mag je dat vragen! Ik begin nu in de 2e. Ik hoor eigenlijk op vmbo kader lwo 4e te zitten. Maar ik ga naar 2 havo. Ik heb ook me reden waarom ik naar havo ga haha xD. Dankje, en idd het komt vast wel weer goed! als we er niet in geloven, is het zeker dat het niet goed komt!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke post!
    wij moeten onze boeken ophalen :(
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke post! haha, ik mag volgende week weer beginnen. bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me echt irritant, als mensen eerder voor de winkel staan :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk! ik erger me op mijn werk (kapsalon) altijd aan de mensen die denken dat ze het beter weten. Of dat ze zeggen dat je iets niet goed doet, terwijl je voor dat onderdeel wel geslaagd bent, en zelfs als je baas zegt dat je het pérfect kan, dat de klant dat toch niet wil geloven.. hihi

    liefs, beautyismybreakfast

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke post! Volgens mij is iedereen het hier wel mee eens. Ach, werk hoort er nu eenmaal bij hè...

    Dank je voor je reactie :-)!
    http://www.annaeva.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja idd! Ik merk wel dat ik uitraas op mensen, maar op een of andere manier kan ik het dan niet stoppen! Stom hea? Want ik denk dan; iedereen maakt mij gek, en nu maak ik is iedereen gek! xD.
    Ik denk dat je in dat soort situaties niet na denkt over de gevolgen van dat je uitraast. Maar juist te veel na denkt over de irritanties ^^.

    That's true =D. Uhmm.. lastige vraag. Ik heb eigenlijk 1 jaar tot anderhalf jaar gehad dat ik heel erg depressief was. Dat ik 1 x in de maand naar buiten ging. Ik zat thuis alleen maar achter de computer + tv. En sinds een half jaar, ben ik eigenlijk weer me leven op gaan pakken.

    Ja idd, ik hoor bijna altijd dat mensen wel een periode hadden van verlegenheid. Of dat juist nu hebben! Maar omdat nu te hebben inplaats van vroeger lijkt me alleen maar erger!

    Idd, en meestal zijn ze ook nog is vreselijk gemeen en jaloers! dat is zo irritant! ;p.

    Ja ik ben 2 jaar ouder dan die kinderen haha! :P Best wel raar hea, maar mijn familie zegt dat het op 1 manieren kan uitpakken; juist omdat ik ouder ben dat ze me weer pesten. Maar het kan ook zijn omdat ik ouder ben, en me dus zien als een voorbeeld.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke post! En dat mensen eerder komen ken ik ook wel hahah.
    Fijne vakantie nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dankjewel voor je lieve reactie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig maakt salaris altijd een heleboel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel voor je reacties, ik heb deze vakantie ook veel gewerkt en ben er nu echt klaar mee, dus ik stop na deze week haha.
    Maar, heb je misschien Hyves? ;$
    xxx, http://fashionlovefashionlove.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuke post! lijkt me ook heel irritant
    ik werk bij de post dus weet niet hoe dat is.. :)

    wow ik ben al 2 dagen naar school :(

    bedankt voor je reacties!!
    XxxX
    www.featherlover.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg herkenbaar haha! Toen ik bij een supermarkt werkte als kassamedewerkster had ik er zó'n hekel aan als mensen 2 minuten voordat ik klaar was met werken nog aankwamen met een overvolle boodschappenkar. Konden zij niet weten natuurlijk dat ik op het punt stond om naar huis te gaan maar is wél heel erg irritant :')

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Naja, geniet nog maar even van je vakantie, voordat je die bergen huiswerk weer gaat krijgen =S. Doe je mee aan mijn special give-away? Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maakt niks uit hoor dat je niet meedoet! Xxx Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik werk in de supermarkt en ik herken enkele ergenissen. Ik heb een bericht genaamd 'kassaverhalen' in mijn concepten staan en daar staan nog meer in, haha.

    Er was laatst de hele tijd een kind aan het janken. DIe kwam de winkel in, en die ging er ook weer jankend uit. Toen ze in de winkel waren, zo'n 10 minuutjes, jankte die nogsteeds. Ik irriteerde me dóód. Ik had medelijden met die moeder, sodeju! XD

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja dat heb ik ook heel vaak! Dan hebben die oudere mensen altijd kleingeld en moet ik het eruit pakken. Dan zie je de mensen die achter diegene staan altijd heel erg kijken, dan ben ik altijd zo bang dat ze wantrouwig zijn. Altijd als ik geld dan moet pakken, en er moet nog 25 cent ofzo bij zeg ik: Ziet u meneer, dit is 20. En 5 cent erbij, is samen 25 cent. Ziet u dat? :-)

    En als ik geld terug moet geven houden ze ook hun beurs open. Dan laat ik het ook extra goed zien en ik geef ze het bonnetje mee. Ik ben zo bang dat mensen dan denken dat ik niet te vertrouwen ben ofzo, want aan sommige mensen zie je echt dat ze me niet vertrouwen en dan willen ze het bonnetje mee 'om te zien of ik alles wel goed heb aangeslagen en de korting eraf is'. Zo had een man mij ooit uitgeprobeert en 5 euro van me afgejat.

    Zo, heel verhaal haha.
    Waar werk je trouwens? ;-$

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik erger me ook gek hier op het werk en daarom ben ik mijn blog begonnen, uit verveling :p
    Leuke blog heb je, ik volg je!
    Jij me ook?

    xoxo Isabella

    http://isabella-getinspired.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha tsjha, life is hard zeggen ze dan he! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vet leuk! Bij jou is het zeker nooit zo druk, of wel? In de supermarkt wel, schaamtelijk. Ik moest laatst een bosje bloemen INPAKKEN. Dat kon ik echt voor geen meter, ik schaamde me dood!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou ik erger me ook wel hoor als ik lang moet werken, maar eerder aan één specifieke collega die elke dag begint met : "Oh ik heb mijn dag weer niet, jij gaat me vandaag moeten motiveren hè!"... En dat van te vroeg komen is echt vervelend, maar is de deur van de winkel dan al zo vroeg open? Das toch gek, bij ons (maar ik werk wel in een kledingzaak) is die gewoon gesloten tot half 10 als hij ook echt opent...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankje voor je reactie;

    Bij mij gaat het ook wel is mis, en dat is zo irritant!
    Ja idd, heb je gelijk in. Bij sommige mensen staat het zo mooi! en bij sommige mensen is het echt afschuwelijk!
    Ja inderdaad, dat heb ik ook altijd. Dan is er alle stress/ woede / verdriet uit xD.
    Het maakt niet uit hoor, ik snap het wel. Ik leerde 3 jaar geleden ook een meisje kennen met een schoolfobie. En ik heb haar gek gevraagd, en ik had eerlijk gezegd van ' joh zo erg kan het toch niet zijn?! ' Nou oh ja echt wel ik heb het nu zelf mee gemaakt en het kan inderdaad vreselijk erg zijn ;p.
    Naja ik was zo depressief en had zo'n erge straatvrees voort. Dat ik het niet door had dat ik alleen maar in huis leefde. Het was me allemaal wel best zo, zolang ik maar niet naar buiten hoefde en al helemaal niet naar school. Maar toen ik iets vaker naar buiten ging. Ging ik beseffen hoe geweldig het leven kan zijn. (: Zoals me pa altijd tegen me zei ' achter die deur is veel meer goede dingen dan jij denkt ' Omdat ik alleen de slechte dingen opnoemde ;p Ja ik moest wel! Ik kan niet tot me 80e binnen gaan leven haha!
    Inderdaad! ^^. Dankje <3.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hihi bedankt voor je reactie!

    ja dat zag ik later ook
    ik zal binnenkort als ik hem weer omheb wel een betere foto plaatsen...

    het is de zilvere met tekst erop je ziet maar een klein stukje ;D

    XxxX
    www.featherlover.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hoihoi!
    ik was eerst beautyismybreakfast, maar om redenen ben ik verplaatst naar mybeautyforever
    zou je zo lief willen zijn om mij hier ook weer op te volgen? liefs, maruschka!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuke post!
    Nog een leuke vakantie (:
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke post :)
    Nog een hele fijne vakantie

    Liefs' Armani xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Volgens mij valt het wel mee, maar je verstuurt het maar één keer :)
    Postcrossing deed ik vroeger maar mijn ouders vonden dat maar niks -.-'
    Belachelijk want dit vinden ze dan weer niet erg :')

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hahahah! Ik moest helaas afgelopen week weer naar school :( xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dankje voor je reactie;
    Het is idd raar hea, dat ik een meisje leerde kennen met dat. En dat ik het later zelf kreeg haha! Ik ben heel erg vn het inleven. Maar ik had toen even van; wow kan het zo erg zijn? Nou blijkbaar wel ;p! Maar sindsdien denk ik ook bij niks meer ' wow kan het zo erg zijn? '.
    Nee zou beetje raar zijn tot je 80e binnen blijven zitten xD! Ik wilde altijd iemand zijn die veel mee gemaakt had, en genoten had van het leven. Nou op die manier gak er niet van genieten haha!
    Ja me pa zegt soms hele wijze woorden ( me ma trouwens ook ;p vn me ouders heb ik eigenlijk veel geleerd. )
    Dankje =D. Ik ben blij dat ik een keer ergens geaccepteerd word ^^. Ik durf op me blog enzo gewoon mezelf te zijn =D!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo