Translate my blog!

donderdag 24 februari 2011

Alles is weg.

Je zult nu wel denken; huh? wat een rare titel. Waarom is alles weg? Maar het gaat over een boek. En omdat ik van lezen hou, wil ik dit graag met jullie delen.

'Alles is weg' is dus de titel.
Het boek is geschreven door Anke Kranendonk, het is een waargebeurd verhaal. En samen met haar nichtje Lieke Kranendonk geschreven.

Waar gaat het boek over?
Zoals ik al zei; het is een waargebeurd verhaal. Natuurlijk zijn er situaties aan toegevoegd en zijn er namen en andere dingen veranderd.
Het is in het begin heel apart. Want het begint bij het eind, en dan wordt het hele verhaal verteld, en eindigt het weer bij het begin van het boek, waar ze waren gestopt (en dus eigenlijk het eind van het verhaal.) Het klinkt allemaal heel ingewikkeld zo, maar eigenlijk is dat het niet.
Het boek gaat over een vriendengroep. Deze groep maakt natuurlijk van alles mee, en er gebeuren allerlei dingen. Totdat ze op een zomerdag op een brug staan, en een van de vrienden daar vanaf valt. En ja, je zult het misschien al raden, hij overlijd. Misschien is het niet leuk dat ik dit nu al vertel. Maar anders is er weinig over het boek te vertellen, omdat het gewone en normale dagen zijn die de kinderen meemaken. Tot op het moment van overlijden. Dan gebeuren er verschillende dingen met alle kinderen die dicht bij de jongen in de buurt stonden, zoals zijn beste vriend, zijn tweeling broertje en zijn vriendin (of bijna vriendin, dat wist ik nog steeds niet).
Ik heb tijdens het lezen van dit boek, gehuild. En ja, dat komt omdat ik misschien (over)gevoelig ben, en ik heel erg meeleef met de mensen uit het boek. Ik vond het een heel mooi boek. De emoties waren duidelijk, en vooral vind ik het heel mooi omdat het waargebeurd is.

Van de 'serie' zijn er nog meer boeken. Ik zal voor jullie een lijst maken;
* Hou van mij De geluk vinder
* Ik ben Alice Voor jou 10 anderen
Als niemand kijkt Miss dakloos
Latino King *Alles is weg

* zijn de boeken die ik heb gelezen, of op dit moment lees.
Zo zien de boeken er van de voorkant uit;

Ze zijn allemaal geschreven door bekende schrijvers, en dan nog iemand die erbij heeft geholpen, of het verhaal heeft verteld.

Ik zou de boeken zelf aanraden. Ik heb er nu nog maar twee uitgelezen, en in een ben ik nu nog bezig. Maar ik ga zeker ook de rest van de 'serie' lezen!
Meer informatie en een fragment uit een van de boeken kun je vinden op deze site.

xoxo

pps. Ik hoop dat jullie dit bericht leuk vinden. Bij deze vraag ik jullie ook; wat zouden jullie willen zien op mijn blog? Willen jullie leuke stukjes over dingen die in het dagelijks leven gebeuren, of willen jullie dat ik vaker iets plaats over bijv. boeken. Moet ik nog wat veranderen aan mijn blog? Iets toevoegen? Meer kleur? Zet het in een reactie hieronder! Alvast bedankt

6 opmerkingen:

  1. leuke blog! xo nina
    mylovelyfashiondiary.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijken me leuke boeken! Ik hou echt ook van lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff ik heb echt gewoon geen tijd meer voor lezen dit (examen)jaar! Echt stom, hou wel van lezen namelijk ^^
    Enige wat ik moet lezen zijn literatuur boeken voor Nederlands, en dat zijn nou vaak net de boeken die ik helemaal niet zo leuk vind XD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die gelezen voor een boekverslag laatst!
    Wat een mooi boek zeg, al snapte ik eerst niet dat het helemaal van het begin van Muis zijn leven zou worden verteld haha, kwam ik later achter toen er stond 'Muis is bang om naar groep 1 te gaan'.
    Oh en ik houd een give-away waarmee je een jurkje naar keuze kan winnen, misschien wil je meedoen?
    Liefs ♥

    rimonabahere.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat toevallig!
    Ik woonde er eerst ook best dichtbij,
    in Badhoevedorp, misschien ken je het wel (:
    En vrienden en vriendinnetjes van me wonen nog steeds daar in de buurt! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee:)
    Bedankt voor je lieve en leuke reacties, ik had de laatste tijd zo druk dat het er niet van kwam je terug te schrijven..
    Ik zag ja dat je een week eerder vakantie had? en nu loop je stage? Jammer he, dat vakanties altijd zo vreselijk snel voorbij zijn..:)
    maar ja, sccs met school:)
    liefs.xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo