Translate my blog!

zaterdag 5 februari 2011

Moeilijk...

Er is zoals sommige van jullie misschien al eerder hebben gelezen, een moeilijke tijd aangebroken. En dan denken jullie vast; huuh? Maar dit is mijn examen jaar. En nu gaat alles heel dichtbij komen, over een paar weken hebben we vakantie, dan 2 weken stage paar weken school, waarin we vooral worden voorbereid op de examens (wat nu ook al een beetje gebeurd!), vakantie en dan dus examens. Maar, die examens zijn moeilijk, maar misschien ook niet.. maar wat ik nog het moeilijkste vind is een nieuwe school uitkiezen! Gelukkig weet ik mijn opleiding al -Pedagogisch (mede)werker- maar de school weet ik nog niet. Ik ben al naar 2 verschillende scholen geweest, eigenlijk drie, maar 2 verschillende scholengemeenschappen, laat ik het zo zeggen. Maandag ga ik naar nog een andere school kijken, en dan ga ik maar eens een keuze maken. Tot nu toe weet ik wel welke scholengemeenschap ik ga kiezen, maar nog niet welke locatie. Ik heb er een in mijn eigen woonplaats, zo'n 3 á 5 minuten van mijn huis af, of een school die een paar dorpen verder zit; 60 minuten met de bus, in therie, want in praktijk heb je ook nog vertragingen, bus missen etc. en bij een tussenuur oid is dat natuurlijk ook lastig! En die andere school was helemaal niks, die was 30 á 40 minuten met de bus.
Daarnaast heb ik in deze periode ook leuk nieuws te horen gekregen! Ik doe vmbo kader, met Engels op tl-niveau, dat doe ik officieel. Maar nu kwamen mijn Nederlands en biologie leraren naar mij toe; zou je voor Nederlands en biologie een tl certificaat willen halen? Jullie raden misschien mijn antwoord al; ja!
Het is natuurlijk maar een certificaat, en ik moet er wel een paar extra dingen voor doen, en voor de 2e periode ook een 8.0 halen, maar het is natuurlijk altijd goed nieuws als je iets op hoger niveau haalt!

Misschien heeft dit bericht jullie echt helemaal niks geboeid. Maar ik móest het gewoon eventjes kwijt/vertellen aan jullie!

Ik wil jullie trouwens allemaal bedanken voor jullie lieve reacties!

xoxo

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat die leraren op je af kwamen! En natuurlijk heel veel succes met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woeiw I feel you haha (:
    Pff ik heb zaterdag een open dag van VU,
    ben benieuwd!
    Maar ik ga ook nog meeloopdagen doen,
    dat vind ik wel zo fijn ^^
    En ja wow die examens, pff ik ben zooo zenuwachtig ervoor!

    Succes met alles natuurlijk weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah meis ik weet wat je bedoeld, examenstress.
    succes meid!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo