Translate my blog!

zondag 17 april 2011

Bloemencorso

Ik woon in de bollenstreek, en waar staat de bollenstreek bekend om? Juist, bloemen! (en het keukenhof) En dan vooral tulpen, narcissen en hyacinten. In de tijd van de lente staan alle velden helemaal vol! En dat trekt natuurlijk super veel toeristen. En dan vooral Japanners en Chinezen, echt bussen vol! Deze bussen gaan meestal ook naar de Keukenhof toe. En rond een bepaalde tijd hebben wij dan ook de traditionele bloemencorso. Dit jaar was het de 64ste editie. Hij begint op vrijdagavond, en stopt dan ergens. De dag erna gaat hij om 08.30 verder waar hij was gestopt en zaterdagavond komt hij dan op de eindbestemming aan. Vrijdagavond ben ik wezen kijken, dit was mijn allereerste keer dat ik hem 's avonds zag, want bij ons komt hij altijd overdag. Maar de dag erna ging ik nog een keer, omdat er kennissen langs kwamen die hem ook wilde zien.
Helaas liep niet alles zoals gepland. Hij zou rond kwart over 3 zijn op de plek waar wij stonden, maar om kwart over 4 was hij er nog steeds niet. We werden het wel een beetje zat, dus we liepen hem tegemoet. Daar kwamen we erachter waarom het zolang duurde. Er was een wagen kapot, en er was nog iets.. Alle Japanners, Chinezen en andere buitenlanders gingen op de weg staan om even snel op de foto te gaan met een wagen, zo gek was het dus niet dat het zo lang duurde. Op een gegeven moment kwam er zelfs security! Zo heb ik de bloemencorso die ik ieder jaar wel bekijk nog nooit meegemaakt!
Het was wel leuk, het thema was musicals, dus er kwamen musicals zoals de lion king, mary poppins, wicked (nieuwe musical die nog niet begonnen is), the sound of music en nog vele andere! Alleen zat het weer niet echt mee, en was het lange wachten niet leuk natuurlijk! Helaas.. volgend jaar beter!

xoxo

8 opmerkingen:

  1. Wat een lieve achtergrond heb je!

    x.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat erg!
    Nja, volgend jaar beter. ^^
    En ja je achtergrond is inderdaad leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke achtergrond!
    Volgend jaar beter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke achtergrond!

    en praat mij niet van japaners enzo, echt vreselijk ikw erk in horeca en ze springen gewoon inde tuin enzoXD

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie achtergrond!
    Volgende x meer geluk.

    sunnnyshine.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jammer ja! Maar thema klinkt wel leuk, I like musicals!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo