Translate my blog!

maandag 19 september 2011

Pedagogisch wattes?

Tumblr_lnvfhgsd3k1qdc4sw_large

Zoals ik al eerder verteld heb, doe ik de opleiding Pedagogisch Medewerker niveau 3. Nu kreeg ik een vraag over wat voor lessen ik nu precies heb. Dat ga ik jullie kort vertellen in deze post!
Allereerst;

Gk A: dit is de afkorting voor Gezondheidskunde A, hierbij leren we alle theorie die met dit onderwerp, en wat onderwerpen er omheen te maken hebben. Het kan gaan over welzijn t/m persoonlijke verzorging etc.
Gk B: dit is de afkorting voor Gezondheidskunde B, hierbij leren we aan de hand van de theorie van A praktijk dingen! We gaan bijv. luiers van baby's (poppen) verschonen en andere dingen die je kunt doen in de praktijk op school. Aangezien we nog geen stage lopen!
DG
: dit is de afkorting voor Doelgroepen en Werkvelden, hierbij leren we theorie over verschillende doelgroepen, en welke kenmerken/fases daarbij horen.
SAWERK: dit vak hoort bij DG, en als ik het goed heb is dit de afkorting van Sociaal Agogisch werk. Als we bij DG het onderwerp baby's behandelen, gaan we daar in deze lessen mee verder, en in welke instellingen je dan kunt werken met bijv. baby's.
Ned: deze lijkt me vanzelfsprekend; Nederlands. Deze lessen vielen vorige week uit. Maar het zal niet heel bijzonder zijn.
Rek: deze lijkt me net als Nederlands vanzelfsprekend. Namelijk; rekenen. En ja, het is basisschool rekenen, ik heb op de vrijdag 4(!) uur rekenen, aangezien ik bijles moet! Maargoed, ook hierover niet veel te vertellen!
BBP: oké hiervan ben ik de betekenis even kwijt! Maar het is te vergelijken met mentoruur.
SLB: dit is de afkorting van Studie Loopbaan Begeleider. Kort gezegd: Mentor. Ook een soort van mentor uur dus!
WAB: Werken aan Beroepsprestaties. In dit uur kun je huiswerk maken, en wanneer de stages zijn begonnen kun je werken aan je beroepsprestaties voor je stage.
CV: Centrale verwarming? Nee hoor! Communicatieve Vaardigheden. Hierin leren we over communiceren, wat een belangrijk onderdeel is in onze samenleving (en in het beroep dat ik wil gaan doen). Het zijn eigenlijk leuke lessen, waarin we ook wat praktijk dingen doen! (zoals spelletjes, -tenminste, de eerste les wel!)
THTEX: dit is de afkorting van Tekenen, Handvaardigheid en Textiel. Juist, een creatief vak waarin je gaat tekenen, schilderen etc! Erg leuk!
DRAMA: spreekt voor zich. Ik vond de eerste les drama erg leuk! Het is vooral een doe-les, aangezien je heel veel doet! Echt een geweldig vak als je het mij vraagt! (+ geen huiswerk!)
WABREN: ook een soort huiswerk uur voor Rekenen en Nederlands. Ik krijg in deze uren dus eigenlijk extra reken bijles.

Dit waren mijn vakken! Het zijn allemaal blokuren, van 45 minuten per uur. Dus intotaal heb ik 1,5 les als ik een blokuur heb! Ik heb het trouwens nog steeds naar mijn zin! En het is onwijs gezellig, ik heb een lekker rooster en echt geweldige leraren!

Hebben jullie nog vragen over mijn opleiding? Wees zo vrij om ze te stellen!

xoxo

24 opmerkingen:

  1. Leuke vakken! Fijn dat je het leuk vind op school:) Moet ook he! Dan doe je beter je best en behaal je betere cijfers (klinkt echt als een moeders preek)..

    Veel plezier nog op school en hoop dat je het leuk blijft vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt me een leuke opleiding! veel plezier nog en ik hoop dat je het leuk blijft vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt als een leuke opleiding! =D
    Dankje voor je reactie <3
    Dat wist ik niet dat stenen uit konden werken, maar nu ik erover na denk is het eigenlijk ook ergens wel logisch haha ;p. Dus ze hielpen? cool! Ik heb echt een bak vol stenen, maar mijn probleem is; ik hou eigenlijk niks vol! ( de laatste tijd dn ) En kan het dus nog niet echt uit testen of het werkt of niet! ;[
    Fijn dat het niet meer zo erg is! want me moeder heeft heel erge astma. En het ziet er altijd zo vervelend uit.. maar fijn dat het bij jou niet zo erg is!
    Hahaha, ik lach ook heel apart sinds ik me beugel heb. Dus maybe is het dadeluk ook wel zo als ik geen beugel meer heb. Ik denk dat het dn gwn weer wennen is ^^.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankje voor je reactie!
    Hahaha, je hebt ook gelijk hoor. Vooral ik.. ik heb ook nog steunzolen omdat ik te platte voeten heb! Maar ik heb een paar uggs waarbij de zool best wel dik en stevig is! Dus het valt wel mee dat ik er te langs af loop ofseu ;p.
    Don't worry ik dacht niet dat je afkraakte hoor! want het is toch jou mening? Ik hou ook heel erg vn gewone laarzen! Dus dat snap ik ook ;p.

    Het lijkt me ook echt een leuke opleiding! Maar rollenspellen is niet echt mijn ding! ;o
    Naja ik denk idd als die weer nieuw is dat die ook weer beter werkt ja! ;p.
    Dat klinkt dn wel weer vervelend! Naja ik kan zelf ook amper door me neus ademen xd. Ik doe het ook meestal door me mond ;p. Dus snap hoe vervelend het is. Maar wel fijn dat je er idd niet zo last vn hebt!
    jaaa ik tel al af ;$. nog 4 weken en 1 dag ( hahaha erg ben ik hea )

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow wat veel vakken! klinkt wel gaaf eigenlijk misschien ga ik ook eens naar zon opendag om te zien of t wat voor mij is ^^

    ♥ Lots of love, Lisette ♥
    sweetlisette.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je het allemaal uitlegd! Het is niet echt wat voor mij, maar dat is persoonlijk;p
    hoop dat het goed gaat?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow dat klinkt behoorlijk ingewikkeld!
    maar wel leuk..

    bedankt voor je lieve reacties!

    XxxX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Interessant! Ik heb nog een jaar en moet mijn een studiekeuze maken :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Naja ik vind toneel spelen echt geweldig! Maar ik ben altijd zo zenuwachtig en bang dat ik het niet goed doe enzo! daarom vind ik vakken als ' drama ' niet zo leuk. Ik heb liever dat ze me een stuk tekst geven en zeggen wat ik precies moet doen. Dan dat ik zelf alles moet uitvogelen of dat je min of meer moet improviceren.
    Het is idd wel altijd grappig zo iets! En naja dat is denk het voordeel van een ' opleiding '. Daar zijn de meeste kinderen toch wel redelijk volwassen.
    Nu maak je me bang hoor! ;o. Nee grapje, al sterf ik van de pijn. Als me beugel er maar uit gaat hahaha! Maar ik heb zelf ook heel erge gevoellige tanden! ;o

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankje voor je reactie <3

    Opzicht is improviseren leuk! Maar ik ben daar te onzeker voor denk ik ;o. Wel mooi dat iedereen gwn gek en raar doet, dat is het leukste!
    Dat snap ik. Ik ben zelf ook van me verlegenheid af, dat is er nog een klein beetje. En me onzekerheid gaat de goede kant op! Maar dat heb ik toch met sommige dingen nog heel erg!
    Naja dan ben je tochw el op een leeftijd dat je meestal wat meer snapt en wat volwassener word xD
    Hahaha nevermind! hoor best vaak dat het pijn doet die brackets eraf halen ;p.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt allemaal leuk zeg! Interessante post :-)!

    Bedankt voor de lieve reacties! Sorry voor onze late reactie!

    http://www.annaeva.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wow, veel moeilijke vakken lijkt me ;s. Niets voor mij ;d, maar interessante post! :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt mij een leuke opleiding maar ook erg moeilijk. Leuk dat je het ook uitlegt wat je gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt goed !
    Succes ermee.
    Elkaar volgen?
    Ik volg jou <3
    leuke blog
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een variatie ! :)

    Liefs Lupe,
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bedankt voor al je lieve reactie's :) xxliefs sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sounds interesting!

    Nog een vraagje, wat zou je eventueel allemaal kunnen doen en worden als je deze opleiding hebt afgerond? Op de basisschool? En waar nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dankje voor je reactie <3.

    Ja daarom =D!
    Naja het zit ook gewoon in je, het is je karakter. En aan heel je karakter kan je helaas niet altijd iets aan veranderen! Maar je kan het natuurlijk wel verminderen! =D Dus het is al mooi dat je niet meer zo onzeker en verlegen bent. En ach we zijn mensen, je zou pas raar zijn als je nooit onzeker zou zijn of verlegen ;p.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dankje voor je reactie <3.
    Helaas is dat niet mijn haar maar van iemand op weheartit ;p. ( Al lijkt me haar er trouwens wel heel veel op; Zelfde kleur, zelfde soort haar, zelfde soort krullen. Alleen mijn haar is wat korter ;o. )

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja idd heb je helemaal gelijk in!
    En weetje wat eigenlijk het grappigste is? die mensen met een grote mond en die doen alsof ze overal schijt aan hebben. Zijn meestal het onzekerste. ;p ( Niet altijd, maar vaak is het wel zo! Want dan willen ze zich bewijzen omdat ze zichzelf niks vinden. )
    Ja idd =D.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn zus doet de zelfde opleiding :)
    Leuke blog btw
    I'll follow you if you will follow me :)
    En als je het leuk vind, ik organiseer een give away, en jij mag natuurlijk ook mee doen :)
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat je dit uitlegt.
    superveel plezier en succes!

    x ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo