Translate my blog!

maandag 27 september 2010

Drukte in het dorp.

Al een paar dagen is het al een grote mierenhoop in en om het centrum van het dorpje waar ik woon. Het is namelijk; Feestweek. Dus dat betekend zowat elke dag live muziek, spelletjes, paardenrennen en dan natuurlijk; de kermis! De kermis begint morgen en duurt tot donderdag. 3 drukke, leuke en gezellige dagen dus, waarbij ik helaas ook nog naar school moet. Gelukkig heb ik een goed rooster en kan ik dus gewoon gezellig naar de kermis. En de school was ook nog zo lief om ons donderdag eerder uit te laten zijn. De basisschool-kindjes hebben tenminste een beetje mazzel. Die hoeven alleen maandag (vandaag dus) en morgen naar school. De rest van de week zijn ze vrij en kunnen ze dag en avond naar de kermis. Alhoewel sommige stiekem genieten van een dagje vrij en naar de Efteling gaan, want dat deden wij vroeger ook altijd al. En ja, dan zie je iedereen uit je dorp weer daar lopen.
Natuurlijk hangt er ook een aparte sfeer bij de kinderen. Ze zijn helemaal opgewonden omdat het kermis is en willen daar en daar in, en gaan voor het eerst in de Spin of Hawaï -trip, het is altijd leuk om te zien hoe enthousiast ze zijn.

xoxo

4 opmerkingen:

  1. Haha leuk geschreven! (alweer ^^)
    &Echt vet dat jullie feestweek hebben,
    ik wil dat ook :)
    Ik hoor er wel vaker over, 't lijkt me echt supergezellig enzo!
    Wij hebben dat niet -.0'

    Bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja inderdaad,
    naja wij hebben wel festivals enzo,
    maar geen echte feestweek (die festivals stellen vaak ook niets voor en zijn maar 1 keer in de 1000 jaar >.<')

    Nee geloof,
    meest dichtbij is richting Haarlemmermeergemeente :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geschreven :D
    Ik ben niet zo van de kermissen, maargoed..
    Heb je het al een beetje leuk gehad gisteren ?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo