Translate my blog!

woensdag 26 oktober 2011

Allergisch voor wol

Als er één ding is waar ik allergisch voor ben, is het wel wol. En bah wat baal ik ervan! Het gaat jeuken en wordt rood! En soms krijg ik er al jeuk van als ik het alleen al vast heb! In het najaar komen de herfst en wintercollecties in de winkel. Leuke warme jurkjes, truien en vesten. Bij alle truien en vesten die ik uit het rek pak omdat ik ze leuk vind, moet ik eerst het samenstellings etiket bekijken. En iedere keer baal ik weer dat er wol in zit. Elke keer neem ik mezelf voor, eerst kijken dan pas leuk vinden. Maar zoals je zelf al zou kunnen bedenken, dat lukt natuurlijk niet! In de herfstvakantie vorige week was ik in Den Haag om te winkelen. Ik kwam thuis met één vestje. De rest kon ik allemaal niet aan! Nu heb ik wel een nieuwe winterjas gekocht waarin wel gerecycled wol in zit. Gelukkig heb ik daar op een of andere manier geen last van. Wat eigenlijk best raar is! Wel ben ik er blij mee dat ik een nieuwe jas heb! Gelukkig heb ik nog een dik en lekker vest gekocht en nog een lekker warm jurkje, gelukkig niet van wol!

En ieder jaar heb ik er gewoon weer last van! Hopelijk maken ze volgend jaar minder kleding met wol, hoe lekker warm het ook is of zal zijn. Of hopelijk maken ze dan ook kleding van wol, en precies hetzelfde zonder wol voor de allergische mensen..

Tumblr_ltkugo3zq71r3ypc7o1_500_large
(we♥it)
Zelfs bij het zien van dit plaatje krijg ik al kriebels!

xoxo

12 opmerkingen:

  1. aaah, das wel lastig ik vind wol ook echt verschrikkelijk! bah, als je dat aan moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat is echt heel vervelend. Moet er niet aan denken om allergisch te zijn voor wol. Vooral ook omdat breien en haken mijn liefste hobby's zijn. Gelukkig heb je in ieder geval een geschikte winterjas gevonden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me heel vervelend. Nou ja, fijn dan dat je gerecyclede wol wel kan dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel balen, want in de winkel dit najaar zie je bijna niets anders dan wol;

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend dat je allergisch bent voor wol! Dat je iedere keer weer moet kijken of er in een kledingstuk wol zit lijkt me erg moeilijk :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ontzettend vervelend als je allergisch voor wol bent! al die leuke truitjes kun je niet aan :( ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lastig! Lijkt me vervelend om telkens te kijken of er geen wol in bepaalde kledingstukken zit ;s.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer! Er zijn veel mooie items met wol! <3 x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend....
    dat lijkt me erg jammer voor je.
    gelukkig zijn er een hoop andere leuke kledingstukken zonder wol

    ♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb wel eens gelezen dat je iets van wol 24 uur lang in de vrieze moet leggen en dat daarna de jeuk over is. Of het werkt weet ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. aaawh, i feel sorry for you!
    wat je in de winkels ziet is bijna alleen maar wol...
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ook ik ben allergisch voor wol. Van de week een vestje gekocht en niet opgelet waar het van was gemaakt. Armen hebben rode bultjes, verga van de jeuk en irriteert gigantisch. Echt irritant en naar. Polyester kan ik ook slecht tegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo