Translate my blog!

vrijdag 21 oktober 2011

Piano muziek

Als er één ding is waar ik rustig van wordt, is dat piano muziek. Gewoon puur muziek, geen zang erbij. Nu zul je denken, piano muziek? Saai! Maar ik kan helemaal tot rust komen, soms moet ik er zelfs van huilen. Nu kreeg ik vandaag via een vriendin een youtube account van iemand die geweldig piano kan spelen! En serieus, ik krijg er af en toe kippenvel van! Ik deel hier een aantal filmpjes van hem. Hij doet trouwens bekende liedjes of soort van bekende liedjes dus op de piano.
Zijn youtube naam is TheBlueStam onder de naam Ducci. Hieronder een aantal liedjes (in het begin komt zijn intro-muziekje, daarna begint het):

Christina Aguilera - Hurt (on piano)



Eminem ft. Bruno Mars - Lighters (on piano)



Jordin Sparks - Tatto0 (on piano)



Right here waiting (on piano)



En nog een; Almost lover (on piano)



Neem zeker eens de moeite om sowieso één van deze liedjes even te luisteren. Ik kan er helemaal van wegdromen en tot rust komen. Prachtig!

Hou jij ook wel eens van enkel alleen piano muziek, gewoon even om tot rust te komen? Of ben ik echt de enigste?

xoxo

24 opmerkingen:

  1. Wauw, ik dacht dat ik de enige was die emotioneel werd van piano muziek. De klanken van een piano zijn zo zuiver zo perfect. Ik kan me helemaal vinden in dit artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee! dat heb ik ook, als ik geen zin heb om een gewoon liedje te luisteren luister ik echt áltijd piano covers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk =]! Ik luister dat ook weleens. Vroeger probeerde ik het ook altijd na te spelen, maar het is best wel moeilijk helaas. Wel mooi om naar te luisteren <3!

    xx Katy ^^!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piano muziek is inderdad heel rustgevend. Ik speel zelf ook piano maar dan word ik juist weer agressief omdat het niet lukt aangezien ik perfectionistisch ben xD

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I agree with you.
    Ik vind Lady Gaga - Born this way de piano versie zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan eigenlijk alleen maar goed naar pianomuziek luisteren als ik de tekst van het liedje er niet bij ken, anders ga ik mee zingen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben het met je eens!

    xx
    http://ilikefashionsiskaderoos.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het klinkt echt super mooi en het is zo rustgevend krijg er kriebels van! Ik wil ook al zo lang piano spelen:D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent niet de enige! Ik vind pianomuziek zonder zang ook prachtig, maar meestal vind ik het mét zang nog wat mooier.. Maar deze liedjes vind ik echt prachtig gecoverd op de piano!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi die 'akoestische' nummers:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel goed artikel, ik ben het helemaal met je eens!
    Het is heerlijk om het te luisteren en je verdriet er mee te tonen.
    Ik speel zelf ook piano en als ik verdrietig ben kruip ik er altijd even achter, het is een soort verwerking van je verdriet.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het ook mooi! Als ik zo'n liedje hoor wil ik het altijd meteen naspelen op de piano :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn supermooi op de piano! ik vind hurt echt heel mooi! Ik luister niet vaak alleen naar piano, maar misschien moet ik dat eens meer gaan doen want het is echt mooi en rustgevend!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt heel erg mooi, ik hou van pianomuziek.
    En ik ben eigenlijk ook wel een beetje jaloers op mensen die piano spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klassieke muziek kan zo kalmerend zijn :)
    Zeker pianomuziek, hoewel ik deze toch niet zo bijzonder vind

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ahw zo mooi. Als ik hurt hoor moet ik spontaan huilen :$ memories...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waauw echt mooie liedjes. Ik zou ook graag piano kunnen spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik vind tattoo het leukst, ik vind het zo knap als mensen goed piano kunnen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind piano echt het mooiste 'instrument' dat er bestaat. Ik wil beginnen met piano, maar heb geen idee hoe.. ;s
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel mooi, ik houd ook erg van pianomuziek, ken je de muziek van Ludovico Einaudi?
    liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo