Translate my blog!

zondag 31 oktober 2010

Papegaaitje leef je nog, ieja deeja

Haha jullie kennen het liedje vast wel, die goeie ouwe tijd. Tegenwoordig zie je veel van die tekstjes en zinnetjes, zoals bijv. deze zin uit een tekst;

'
Weetje nog? dat high worden, schommelen op de speelplaats betekende?'
en
'Weet je nog dat het enige dat je pijn kon doen was een schaafwond op je knie, en een Afscheid betekende altijd: tot morgen?'

Misschien ken je de tekst wel waar ik deze zinnetjes uit heb geplukt.
Af en toe, verlang ik toch echt wel naar vroeger, toen ik klein was, geen zorgen maar ook vooral; het maakte niet uit hoe je was, wat je deed en of je kleding van de zeeman droeg of kleding met een merkje en een wat duurdere prijs, je was gewoon wie je was en dat vond niemand raar. Je zei gewoon tegen iemand; "Zullen wij samen spelen?", en dan werd je vriendinnetjes, maar tegenwoordig moet je soms vechten voor je vriendschap en is er ruzie zonder rede. De tijden veranderen, en niet zo'n beetje ook.
Nu is het niet zo dat ik altijd kind wil blijven, maar soms snap ik gewoon niet waarom alles zo moeilijk moet, waarom iemand een shirtje aan moet met wat extra letters omdat het dan merkkleding is.

Zucht, die goeie ouwe tijd...

xoxo

10 opmerkingen:

  1. Prachtig geschreven.
    Ik herken mezelf hier zo erg in, echt erg dat we al op ons 15 terug willen naar vroeger. Ik maak me er soms al druk om dat het alleen nog maar erger wordt, hoe ouder we worden.
    Oftewel; Ik moet er nu gewoon zoveel mogelijk uit halen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stukje zeg!
    Klopt echt helemaal, zoveel stress en gezeur af en toe (klaagklaag ik weet het ^^')!

    En ik irriteer me ook altijd aan die mensen die iets alleen kopen omdat het toevallig een merk is!
    Ik koop gewoon wat ik mooi vind (en m'n portemonnee het toelaat XD dat beperkt het snel haha!) of het nou H&M, Action of bijvoorbeeld Supertrash is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik mis vroeger ook soms; geen zorgen en veel vrienden om mee te spelen
    maar ouder zijn heeft ook zijn positieve kanten :)
    ~ haha ik hoop van niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap wat je bedoeld! ik zit bij meisje in de klas heel lief meisje, maar als je geen merk aan hebt valt ze me daar toch over, ik bedoel, het maakt toch niet uit wat je draagt? of het nog g-star is of bijv H&M

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, echt waarom is alles zo veranderd? Het gaat zo snel..ik herken dat van de merkkleding, toen ik op de middelbare zat, de eerste school was ook zo, er werd meteen over je geoordeeld dat maakt ook onzeker...ik ben blij dat nu ik wat ouder ben daar niet meer zo om geef.. Ja vroeger was alles beter, toen we nog klein waren..zorgeloos..:D, mooi stukje!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks for your lovely comment ^^
    Het is school haha!
    Jij ook succes, pff examenjaartje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi zeg!
    en dat zinnetje is echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor je reactie!
    &Indd. was er wel erg blij mee haha, anders had ik echt veel tussenuren :S!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey:)
    Ja, maar weet je het komt wel, op een gegeven moment accepteer je het en wil je je eigen stijl creëren:)
    Hoe oud ben je nu dan, ik ben nu 18..:p..nog niet zo heel oud:P..
    liefs,
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo