Translate my blog!

woensdag 6 oktober 2010

School.

Bah, eigenlijk is het een saai onderwerp om iets over te schrijven, maar aangezien ik inspiratieloos ben voor een leuke tekst, en eigenlijk iedereen wel naar school gaat of is geweest dacht ik; laat ik hier maar een berichtje over schrijven.
Het begint al als je naar de peuterschool gaat, dan vind je het leuk, met andere kinderen spelen, en als je dan oud genoeg bent mag je echt naar de basisschool! Dan is alles weer nieuw, nieuwe kindjes en ja, weer spelen, spelen en spelen, oke, af en toe natuurlijk wel kleine opdrachtjes en leer je ook weer dingetjes. Na twee jaar te hebben gekleuterd, eindelijk naar groep 3! En wat hebben die kleintjes daar dan zin in, er worden nieuwe deuren in hun levens geopend en eindelijk mogen ze dan leren schrijven, lezen en rekenen. Dit is een hele grote stap, een stap naar een echt schoolkind worden. Na groep 3 komen groep 4, 5, 6, 7, en het eind jaar: groep 8. In alle jaren leer je veel, maak je nieuwe vrienden, verlaat je andere en gebeurt er eigenlijk heel veel, daarnaast heb je ook een vaste klas waar je elke dag weer in hetzelfde lokaal zit. Ik vond zelf groep 8 het leukst. Je was de oudste van de school, je mocht heel vaak dingen met de kleutertjes doen, je had de eind musical en na je cito toets mocht je, je dan gaan inschrijven op een nieuwe school. Weer een nieuwe deur die geopend werd, eerst vind je het nog wel leuk.. maar hoe langer je op de middelbare school zit, hoe saaier het wordt, hoe leuk je klas ook is. Ik ben er nu ook wel weer klaar mee, ik wil beginnen aan een nieuwe opleiding, nieuwe vrienden maken, en dan na 3 jaar hopelijk een baan vinden. Maar tot die tijd zit ik nog eventjes tot mei op school, dan mijn eindexamen. Allemaal best spannend als je het mij vraagt, maar tot die tijd moet ik nog eventjes hard gaan leren om alvast wat punten voor mijn examen te winnen (nu sta ik er niet heel slecht voor hoor)

Nog eventjes een liedje wat ik helemaal leuk vind:
John Legend ft. The Roots - Wake up everybody.



xoxo

5 opmerkingen:

  1. Hooray je hebt weer een nieuw stukje!
    Leuk hoor!
    Haha ja indd. school, ach tsja wat valt erover te zeggen...

    Nog eventjes om je vraag te beantwoorden,
    misschien kun je wat over jezelf vertellen ofzo? Kwam er net achter dat ik niet eens weet hoe oud je bent, zie dat je dit jaar examen doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja, jij doet al examen dit jaar :O
    Ik volgend jaar, en ik vind 4havo al zo moeilijk! En alle stof die ik nu krijg, krijg ik ook in mijn examen :O
    Dat gaat niet goed komen (A)
    Haha, ik hoop wel wel :)

    En bij jou komt het ook vast goed :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. School is af en toe zoooo saaaahaaai. En ik moet nog 4 jaar O_O.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo