Translate my blog!

maandag 13 juni 2011

I'm back!

Haaaii allemaal!
Ik ben weer terug hoor, back from Paris! En ooo wat was het geweldig! Ik heb mijn ogen uitgekeken! Het was niet normaal gaaf! Zoveel gezien, zoveel gedaan! En dat in maar 4 daagjes.
Op woensdag 8 juni vertrokken we om 7 uur. Een lange busreis naar Parijs, met twee stops tussendoor. We kwamen eerder aan dan verwacht, omdat er vrij weinig files waren (mazzel!) we begonnen meteen met een wandeling, en ja, ook onder de bruggen door. En jakkes! Wat stonk het daar, echt niet normaal. Er stonden ook overal tentjes of er lagen matrassen! Bah. Als eerste gingen we naar de Notre Dame, daar zijn we ook naar binnen geweest en heb ik een kaarsje aangestoken voor mijn opa's en oma's, dat was wel eventjes een emotioneel momentje. Na de Notre Dame mochten we ergens nog een paar winkeltjes bezoeken en daarna gingen we naar het Louvre. Daar gingen we niet naar binnen, maar we hebben wel een heleboel leuke foto's gemaakt bij de glazen piramides! Het was ook de dag waar we de Eiffeltoren voor het eerst zagen, en waarbij sommige helemaal gek werden (waaronder ik). Toen we aankwamen bij het hotel, of eigenlijk hostel. Kregen we de pasjes van onze kamers en konden we naar binnen. Ik zat samen met mijn 6 vriendinnen in één kamer, dus totaal met z'n 7enen. Dat was wel top! Na een half uurtje visite te hebben gehad (aangezien iedereen onze kamer wilde zien, omdat wij de grootste hadden) gingen we naar beneden om te eten. Ik moet zeggen, dit was nog best te doen! Na een geweldig lange avond, werd ik al om 6 uur wakker, yeaah. Na te hebben ontbeten gingen we naar Versaille. Gek genoeg vond ik dat interessant om te zien! Op de weg naar de boot voor de boottrip zagen we de Arc de Triomphe, en wow wat is die groot! Tijdens de boottrip waren er een heleboel Japanners (of Chinezen) die met ons op de foto wilde! Haha dat was echt geweldig grappig en leuk! Toen zijn we ook op de foto geweest met de Eiffeltoren, en heb ik de eerste 50 foto's van de Eiffeltoren geschoten (haha oke, een beetje overdreven). We zijn ook nog na de boottrip bij LaFayette geweest, wauw. Dat is groot!
Vrijdag zijn we naar Disneyland geweest, van 10 tot 18, dat was leuk! het was niet geweldig weer, maar het was leuk! We zijn in ontzettend veel attracties geweest, omdat er overal maar 5 min. 10 min. of 15-20 min. wachtrij was! Alleen bij de Big Thunder Mountain hebben we lang moeten wachten, maar dat maakte niet uit! Het was dus wel fijn :D Toen lekker avond gegeten bij de Mac, want de tweede avond was het dus echt niet te eten! Haha. We zouden 's avonds nog naar de Eiffeltoren gaan, alleen was het weer te slecht, dus dat zouden we zaterdag (de laatste dag) doen. Op zaterdag moest de kamer helemaal leeg zijn, en je koffer ingepakt. Want die ging meteen de bus in. Eerst gingen we dus naar de Eiffeltoren, wat helemaal te gek was! Hij was zo groot, en hoog! Haha. Het was een super mooi uitzicht! Na de Eiffeltoren gingen we naar de Sancre Couer, erg mooi! Niet naar binnen geweest, want we wilde nog een paar souvenirwinkeltjes in. Ik heb een hele leuke trui van I (L) PARIS gekocht! En een paar sleutelhangertjes. Toen gingen we naar de bus, op weg naar huis. In de bus een heleboel films gekeken etc. maar tussendoor ook geslapen, en lang leve de camera *NOT* ik ben slapend gefilmd -.- Dat zei de vriendin die naast mij zat en op dat moment nog niet sliep! Om ongeveer 9 uur kwamen weer terug in ons eigen vertrouwde dorpje, waar we onze ouders weer konden zien!
Het was een geweldige reis! En ik heb echt genoten. Eén min puntje, we moesten telkens alles in de koffer doen, want er is de eerste dag een handdoek van een van mijn vriendinnen gestolen! Iedereen had wel dingen in zijn koffer gedaan, alleen zij der handoek dus niet, en die is meegenomen! Best wel kut. Maarja.
Het was gweldig! En vanaf nu ben ik dus weer actief op blogger!

xoxo

3 opmerkingen:

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo