Translate my blog!

maandag 11 juli 2011

Lovely cupakes



Dit weekend heb ik cupcakes gebakken! En ooh wat waren ze lekker! Voor mijn verjaardag heb ik een soort cupcake factory gekregen, die kun je kopen bij een boekhandel, daar zitten 200 vormpjes bij en een boekje met twee recepten, en twee topping recepten, daarnaast staan er in dat boekje ook allemaal ideetjes om ze leuk in te pakken om cadeau te geven. Toen ik bij de primera was, zag ik ook het tijdschrift dat je op deze foto ziet. Easy Bakes cakes and puds. Het is wel een Engels tijdschrift, dus je moet wel Engels kunnen :)
Het recept van de cakejes op de voorkant heb ik gemaakt. En ga ik ook met jullie delen!
Wat heb je nodig? 175 gram witte basterd suiker
175 gram zachte, ongezouten boter
3 medium eieren, kapotgeslagen en geroerd (in elk geval dat de dooier kapot is)
1 theelepel vanille extract175 gram bloem1 theelepel bakpoeder
Hoe maak je het?
- Verwarm de oven voor op 180 graden, en doe twaalf cake vormpjes in een bakblik voor 12 cupcakes. (je kunt ook gewoon zoner bakblik, maar dan gaan ze een eigen leven leiden)
- Doe de suiker en boter in een grote kom en mix het met een elektrische handmixer tot het licht en romig is. Doe de eieren erbij, steeds een klein beetje. Mix dat goed door elkaar en voeg dan 1 eetlepel bloem toe en voeg de vanille erbij.- Doe de rest van de bloem er nu ook bij, beetje bij beetje. Mix het beslag doet door elkaar.- Vul de cakevormpjes met het beslag, en bak ze in 18 - 20 minuten goudbruin.- Laat de cake'jes afkoelen op een taartrooster, ik heb dat gewoon in het bakblik gedaan xD

De botercreme
Ik heb niet de mix uit het boekje gebruikt, want wij hadden bij Cook&Co een mix voor botercreme gekocht. 1 kilo voor 5,99 geloof ik.
- 100 gram mix voor botercreme, 100 gram poedersuiker en 200 ml water of melk mengen met elkaar, dat in de koelkast zetten voor 45 minuten.
- Mix ondertussen 250 gram boter zacht en romig.- Wanneer de 45 minuten om zijn, meng je het mengsel beetje voor beetje bij de boter, en mix dat goed doorelkaar. Ik had er ook nog een klein theelepeltje vanille in gedaan, omdat het dan net iets lekkerder smaakte.
- Spuit met een spuitzak (ik had een handig hulpje daarvoor bij de Xenos) een mooi dingetje op de cupcake en versier hem. Bijvoorbeeld met marsepein, leuke versier dingen van dr. oetker.
Marsepein kun je tegenwoordig kopen bij de Jamin (bij ons dan) 250 gram voor 2,79, maar ook bij de Xenos, 250 gram voor 1,99.
Van de botercreme had ik de helft van het recept gebruikt, omdat we er niet zo heel veel op deden, en de helft al meeer dan genoeg was voor 14 cakejes.

De cakejes waren echt verrukkelijk! En zijn zeker voor herhaling vatbaar!
De toefjes (of wat dan ook) waren niet allemaal helemaal perfect. Maar voor de eerste keer zeker wel!

Houden jullie van bakken??

xoxo

24 opmerkingen:

  1. Super leuke post! :)
    mooie blog ook,
    volgen we elkaar?
    fashion-is-forever.blogspot.com

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er echt heerlijk uit! Ik ga kijken of we de ingrediënten hebben en dan ga ik ze meteen maken haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeeh die zien er zo lekker uit! Ook mooi gedecoreerd!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi en lekker haha, wil je meedoen aan me give away?, x http://fashionlovefashionlove.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee ik had ze niet meer gemaakt helaas, we hadden namelijk te weinig boter haha :p
    Ik denk dat ik ze morgen ga maken, want dan heb ik toch niets te doen. Ben benieuwd hoe ze smaken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik heb toevallig ook voor m'n verjaardag een cupcakes boekje en zo'n houder gekregen!
    Ik vind bakken enzo altijd wel heel leuk, maar op de een of andere manier heb ik er nooit tijd voor!

    Na de vakantie ga ik eventjes wat van mijn creatieve kooktalenten uitproberen haha! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankje voor je reactie Schat :)
    Neem je deel aan mijn giveaway?
    http://fashion-is-forever.blogspot.com/2011/06/my-first-giveaway.html

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LovelyyCupcakes.
    Volgen we elkaar?

    Liefs Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmmm.. die zien er super lekker uit! :)
    Ik ga ze volgende week ook weer maken
    Volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb je getagged!
    http://polaroidmonday.blogspot.com/2011/07/girl-youre-amazing-just-way-you-are.html
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeeee ik hou echt van cupcakes!

    suuuperleuk dat je ze gebakken hebt.
    ziet er goed uit!

    -xxx-

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I loooooooove cupcakes! These look delicious! Love Lois xxx

    http://lisforlois.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik krijg opeens vreselijke honger, zit er erg mooi uit!!:) Bakken is leuk hé en verslavend!:)liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. yumm.. heb er nu zin in!:) of brownies.. yum.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewell voor je reactie! ♥♥
xoxo